YÖNERGELER

 


EKİM - KASIM ÇALIŞMALARIMIZ

PROJEDE YER ALAN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER İÇİN YAKA KARTI TASARIMININ ŞABLONUNU SİZİN İLE PAYLAŞIYORUM. İSTERSENİZ KULLANABİLİRSİNİZ



22.10.2022 CUMARTESİ WHATSAPP YÖNERGELERİ

VELİ İZİN DİLEKÇELERİ
Veli izin dilekçelerinin toplu fotoğrafını çekerek bu padlet sayfasına yükler misiniz

PİXTON AVATARLARI
Pixton ile Siz sınıfı oluşturdunuz, link ve şifreleri verdiniz. Öğrenciler avatarlarını yaptıktan sonra kafa ve tam vücut avatarlarını kendileri indirsinler.  Sizde sınıfı oluşturduğunuz hesaptan sınıf fotoğrafını indirdikten sonra bu padlet sayfasına lütfen yükleyiniz.

OKUL WEB SİTESİNE SAYFA
Okul Web Sitesine ve/veya sosyal medya hesaplarına proje ilgili yaptığınız haber ve/veya sayfanın linki ekleyebilirsiniz. Ben haber değil projelere ayrı sayfa yaptım.

KASIM ETKİNLİĞİ 1.WORDART
Farklı derslerden kavramları kullanarak (Disiplinlerarası oluyor) (Kendi branşımız değil yani) WordArt ile her öğrenci bir kelime bulutu oluşturuyor ve bu padlet sayfasında okulunun altına ekliyor. Kaç öğrenci varsa o kadar resim eklenecek. Sonra bunu kendi etkinlik sayfamızda paylaşalım. Benim sayfama bakabilirsiniz.

KASIM ETKİNLİĞİ 2. PADLET
Kendi hesabınız ile bir padlet sayfasını (çekmece tarzında) oluşturun  ve öğrenci adlarını yazın ve onlara linkini yollayın. Daha önce yapmış oldukları avatarlarının baş ve tam vücut resimlerini eklesinler. Bu Kasım 2. Etkinlik olacaktır. Bir padlet sayfası oluşturduk ve öğrenciler bunu kullandı. Örnek benim padlet sayfam. Bunun gibi olacak. Sonra bu padlet sayfasının linkini (Öğrencilere yolladığımız) kasım etkinlik sayfasına ekleyiniz. Biraz sonra ekleyeceğim. Ona bakabilirsiniz.

KASIM ETKİNLİĞİ KARIŞIK OKUL TAKIMLARI
Öğretmenlerimiz kendilerine verilen 6-7 kişilik karışık öğrenci grubu ile kendi branşında bir etkinlik yapacaktır. Bunu bir padlet sayfasına da yükleyebilirsiniz. Okul etkinlik sayfasına da ekleyiniz.
Değerli Arkadaşlar, Kasım son etkinlik: Karışık Okul Takımları. Öğrencileri ben dağıtmıştım. Bana 6 öğrenci düştü. Ben onlar için raf tarzı bir padlet sayfası yaptım. Daha sonra OGM Materyalden 9.Sınıf Coğrafya'dan 20'şer soruluk testler indirdim ve cevaplarını silerek PDF olarak kaydettim. Padlete yönerge ile yükledim. Öğrenciler kendilerine ait testi cevaplayacaklar ve altına yazacaklar. Ben de onlara puan vereceğim. Bu sadece bir örnektir. Yaratıcılığınızı kullanarak başka bir ödev verebilirsiniz. Klasik sorularda ekleyebilirsiniz. Tek bir konu-soru ekleyerek ona yorum yazmalarını isteyebilirsiniz. Padlet dışında başka bir araçta kullanabilirsiniz. Amaç test çözdürmek değil karışık okul takımı kurmak ve bir etkinlik yapmak.
Ben karışık okul takımımda olan 6 öğrenciye ödev vermiş oldum. Lütfen bu linki o öğrenciler ile paylaşınız ve yapmalarını söyleyiniz. Onlar testleri yaptıktan sonra ben not vereceğim. Bu etkinliği kendi etkinlik sayfamda paylaşınca bitmiş olacak. Siz de kendi etkinliğinizi oluşturun ve bu gruba atın. Öğrencilerimiz varsa aralarında onlara yollarız ve yapın deriz.

NOTLAR
Şimdilik sessizliğe bürünüyorum ve mesaj yazmıyorum. Blog sayfalarından Yönergeler sayfasına dünden beri yazdıklarımı ekledim. Sessiz olacağım çünkü çok mesaj yazdım. Yorulmuş ve kafanız karışmış olabilir. Yeni olduğunuz için ve projenin başları olduğu içinde böyle oldu. Anlamaya ve yapmaya çalışın. Takıldığınız veya anlamadığınız yerde bana yazın veya arayın. Saat fark etmez. Hep benim yaptıklarıma bakın zaten anlarsınız. Sizlere kolay gelsin.



PİXTON İLE AVATAR OLUŞTURMA



PİXTON YÖNERGE
-https://www.pixton.com sitesine google hesabımızla giriş yapalım
-Öğretmen olarak kendi avatarımızı oluşturalım
-Sınıf oluşturalım ve öğrencilerimizin ilk isimlerini girelim
-Öğrencilerimize vereceğimiz link ve şifreleri alalım
-Öğrencilerimiz linke girerek şifreleri ile avatarlarını oluştursunlar
-Öğrencilerimiz boy ve kafa avatarlarını kaydetsinler
-Biz de sınıf hesabından kimlerin yaptığını takip edelim
-Kendi hesabımız ile toplu sınıf ve tek öğrenci fotoğraflarını indirelim
-Öğrenciler etkinliklerde kendi avatarlarını kullansın
-Biz de sınıf fotoğrafını Ekim etkinlikleri sayfasında aşağıda ki Padlet sayfasına girelim

https://padlet.com/web2ileogren/avatar



PADLET İLE SAYFA OLUŞTURMA


PADLET YÖNERGE
-https://www.padlet.com sitesine google hesabımızla giriş yapalım
-Kişisel hesabımız ile bir padlet duyuru sayfası oluşturalım
-Böylece kolayca padlet hesabı ve bir padlet sayfası oluşturmuş olduk
-Siz padlet sayfasını ücretsiz açtığınız için sınırsız sayfa ekleyemezsiniz ama her defasında farklı bir google hesabı ile yeni sayfalar üretebilirsiniz
-Padlet sayfasının linkini öğrencilerimize yollayalım
-Oluşturduğumuz sayfaya her öğrencimiz bir kere girerek  + ile bir gönderi eklesin ve onlarda padleti kullanmış olsun
-Bu linki genel bize ait padlet sayfasına Kasım Etkinliği olarak ekleyiniz



WORDART İLE KELİME BULUTU OLUŞTURMA




WORDART YÖNERGE
-https://www.wordart.com sitesine giriyoruz
-Kayıt olmanıza gerek yok. Create sayfasına girelim
-Video'da anlatıldığı gibi öğrencileriniz farklı derslere ait kavramlar ile kelime bulutlarını istedikleri gibi oluştursunlar. Bu disiplinlerarası bir etkinlik olacak
-Kelime bulutunu resim olarak (PNG - JPG fark etmez) indirsinler ve sizin oluşturacağınız bir padlet sayfasına bunu girsinler. Padlet duyuru panosunu kendi hesabınız ile yapın. Ücretsiz olarak 3 taneye kadar oluşturabilirsiniz
-Bu padlet sayfasını da size ait padlet sayfasına Kasım etkinliği olarak giriniz


BLOGGER SAYFASININ KULLANILMASI



BLOGGER YÖNERGE
-https://web2ileogren.blogspot.com projemizin blog sayfasıdır
-Yaygınlaştırmada sonlara doğru kullanacaktık ama ESEP aktif olmadığı için bunun yerine de kullanacağız
-ESEP aktif olunca Blog sayfamızda ki sayfaları ve içeriği ben taşıyacağım
-Blog sayasının kullanımı basit ve videoda bunu öğrenebilirsiniz
-Yeni sayfa oluşturmanıza gerek yok, var olan sayfalarda güncelleme yapabilirsiniz ancak genellikle Padlet sayfaları üzerinden güncelleme yapmanız yeterli olacak.
-Padlet sayfalarını üye giriş yapmadan da görebilir ve güncelleyebilirsiniz
-Blog sayfasına yazar davetini mail hesabınıza yolladım. Bunu kabul edebilirsiniz.


DİĞER KONULAR

1.Veli İzin Dilekçelerini mutlaka alınız ve bunların toplu olarak fotoğrafnı çekiniz ve yanda ki /  aşağıda ki Padlet Sayfasına yükleyiniz. 

2.Proje çalışma planımızı, üyelerin adlarını ve veli izin dilekçelerini okul idaresine teslim ediniz. Böylece idarenin de bilgisi olacak. Proje ile ilgili dokümanları sizin ile paylaşıyorum. Siz dilekçeleri buna ilave ediniz. 

3.Okul Web sitesine haber, Okul Web sitesinde sabit bir proje sayfası oluşturabilirsiniz. Okul medya hesaplarında haber yapabilirsiniz. Bunu yaygınlaştırmada da kullanacaksınız. Örnek bizim okul sitemiz. https://konevianadolulisesi.meb.k12.tr/


ÖNEMLİ NOT:
Kalite Etiketi başvurusu bireysel yapılmaktadır.
Bu demek oluyor ki 8 üyemiz yaptıkları çalışmayı kendisi belgelendirecek ve başvurusunu kendi yapacak.
Bu şu anlama geliyor: 5 Üye kalite etiketi alabilir diğer 3 başvuru yapmayabilir yada başvurduğu halde alamayabilir.
Bunu şunun için yazdım: Beraber tek çalışma planı doğrultusunda faaliyetlerimizi yapacağız ve aynı etkinlikleri yapacağız ama başvuru bağımsız. Yani birbirimizi olumsuz etkileyemeyiz. Ben geride kalırım, yetersiz kalırım ve grubu olumsuz etiklerim ve mahçup olurum kaygısı taşımayın. Bu iyi bir şey... 
Kalite Etiketi başvurusu teknik bir konu ve dikkatli olmak lazım. Bu konuda yardım edeceğim. Mayıs ayında yapılacak






Yorumlar